چگونه وقتی که آی پد یا مک خود را فراموش نموده ایم و جا گذاشته ایم، پیغام هشدار روی گوشی دریافت کنیم؟

به گزارش وبلاگ سیما، با iOS 15 شما دیگر یادتان نخواهد رفت که آی پد یا مک خودتان را به دفتر یا اداره ببرید یا اصلا آنها را در هتل و رستوران جا نخواهید گذاشت.

چگونه وقتی که آی پد یا مک خود را فراموش نموده ایم و جا گذاشته ایم، پیغام هشدار روی گوشی دریافت کنیم؟

چرا که در سیستم عامل نو پیغام جدایی از وسیله برای شما فرستاده خواهد شد.

اما چطور؟

حتما می دانید که مدت زیادی است که با اپلیکیشن Find My می توانید وسایل اپلی خودتان را رهگیری کنید. اما در iOS 15 اپل یک قدم فراتر رفته و حالا این اپلیکیشن Find My می تواند به صورت اتوماتیک برای شما نوتیفیکیشن بفرستد، مبنی که بیش از حد از وسیله ای دور شده اید و احتمالا در حال جا گذاشتن آن هستید.

این پیغام هشدار می تواند اپل واچ یا آی فون شما ارسال گردد و به شما بگوید که مثلا آی پد خودتان را جا گذاشته اید.

بعلاوه اگر ایرتگ AirTag داشته باشید می توانید آن را به هر وسیله ای که بردن آن واجب است یا اصلا نمی خواهید به هیچ قیمتی جایش بگذارید بچسبانید تا خیالتان راحت گردد.

من این اپلیکیشن را با نسخه بتای iOS 15 تست کردم و باید بگویم که دیگر سناریوهای پراسترسی گم کردن وسایل ارزشمندتان با استفاده از آن رخ نخواهند داد.

شرح بیشتر:

به صورت دقیق تر این پیغام های هشدار می تواند روی سیتستم عامل Monterey مک و watchOS 8 و هم iPadOS 15 ارسال شوند، یعنی نوترین نسخه های سیستم عامل های اپل روی وسایل مختلف.

نخستین کار برای بهره گیری از این ویژگی این است که به قسمت تنظیمات بروید و روی [USER NAME] تپ کنید.

بعد روی Find My تپ کنید و گزینه Find My iPhone را فعال کنید. احتمالا پیش از این این گزینه را فعال نموده اید.

بعد در اپلیکیشن Find My همه وسایل اپلی تان را لیست شده می بینید.

برای اینکه پیغام هشدار برایتان ارسال گردد، روی وسیله مورد نظر مثلا آی پد یا مک کلیک کنید. یک صفحه پاپ آپ باز می گردد که در آن باید Notify When Left Behind را فعال کنید.

همینجا دقت کنید که گزینه کاربردی خوبی دارید به نام Notify Me, Except At. به چه دردی می خورد؟

فرض کنید که شما مثلا آی پد را معمولا در خانه استفاده می کنید و معمولا همراه نمی برید. اما می خواهید اگر احیانا آن را با کافه رستورانی بردید یا در سفری همراه داشتید، به هیچ اسم جایش نگذارید.

اینجا می توایند معین کنید که جا گذاشتن خانه مستنثنی گردد و پیغامی برایتان ارسال نگردد، اما در سایر موارد برایتان پیغام ارسال گردد.

حالا در خصوص وسایل غیراپلی همان طور که گفتم باید از AirTag بهره ببرید. تفاوت کوچک این است که فعال سازی پیغام هشدار برای این وسایل باید در قسمت Items اپلیکیشن صورت بگیرد.

منبع: یک پزشک

به "چگونه وقتی که آی پد یا مک خود را فراموش نموده ایم و جا گذاشته ایم، پیغام هشدار روی گوشی دریافت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه وقتی که آی پد یا مک خود را فراموش نموده ایم و جا گذاشته ایم، پیغام هشدار روی گوشی دریافت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید