معماری و عمران

فهرست اساتید اخراجی جعلی است ، سرانجام کار یک استاد پروژه ای، اخراج نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: دشمن یک فضاسازی گسترده ای را با انتشار فهرست جعلی به راه انداخته است در حالی که در همه سازمان های جهان با افرادی که ضوابط سازمانی را زیرپا گذاشته و برخلاف تعهدات سازمانی خود عمل می نمایند، برخورد می گردد.

14 شهریور 1402

فوری ، انصراف استادیوم آزادی از میزبانی پرسپولیس، پیکان ، شوک تازه به سازمان لیگ

استادیوم آزادی طی نامه ای به سازمان لیگ فوتبال انصراف خود از میزبانی بازی امروز پیکان و پرسپولیس اظهار داشت!

16 اردیبهشت 1402

تا کنون درباره قیافه دایناسور ها اشتباه می کردیم

در یک مطالعه تازه در دانشگاه پورتسموث، یک تیم بین المللی از محققان مورفولوژی فک، ساختار دندان و الگو های سایش دندانی خزندگان با لب و بی لب را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که دهان تروپود ها بیشتر شبیه دهان مارمولک است تا کروکودیل.

12 فروردین 1402

میزهای قدیمی را شیک و نو کنید

با کسب دانش و اطلاعات مورد احتیاج می توانید از دور ریز وسایل قدیمی تان جلوگیری کنید.

27 بهمن 1401

حمام حاج آقا تراب نهاوند؛ حمامی که تبدیل به موزه شد

حمام حاج آقا تراب که امروزه تبدیل به موزه مردم شناسی نهاوند شده، در سال 1356 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید. این حمام به سبک دوران صفویه احداث شده و گچبری های اسلیمی بسیار زیبایی در قسمت رخت کن حمام جلوه گر هنر معماران ایران زمین در دوران گذشته هستند....

20 دی 1401

مکان های تاریخی ایتالیا ، زیباترین مکان های ایتالیا

ایتالیا یکی از مقصدهای همواره مجذوب کننده برای گردشگری به شمار می رود و جزو پنجمین کشوربزرگ و جهانگردی اروپاست. بناهای تاریخی زیبا، شهرهای قدیمی، ساحل های نفس گیر و جاذبه های طبیعی همگی باعث شدند تا کشور مجذوب کنندهی چون ایتالیا تشکیل گردد. همین جاذبه...

15 دی 1401

از توزیع قرص آهن و ویتامین D3 در مدارس تا هر چقدر قند بخورید ، بدنتان بیشتر طلب می نماید

اگر امروز پیروز به رصد اخبار علمی و پزشکی نشده اید، در این بسته بهترین اخبار پزشکی از نگاه کاربران را دنبال کنید.

1 آبان 1401

نصب 47 ست ورزشی در بوستان های قزوین

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از نصب 47 ست ورزشی شش ماهه اول امسال در بوستان های شهر قزوین اطلاع داد.

23 مهر 1401

مشکل سرویس بهداشتی 7 هزار مدرسه در کشور رفع شد

به گفته وزیر آموزش و پرورش از مجموع 13 هزار مدرسه در کشور که در بحث سرویس بهداشتی مشکل داشته اند مشکل حدود هفت هزار واحد از آن ها برطرف شده است.

15 مهر 1401

گران ترین دانشگاه های دولتی کدام ها هستند؟ ، پیامدهای افزایش 40 درصدی شهریه دانشگاه های دولتی

شهریه های تازه دانشگاه های دولتی 20 تا 40 درصد افزایش و این مساله قاعدتا پیامدهایی خواهد داشت.

20 شهریور 1401

همه آنچه که باید درباره انواع پنیر طبیعی بدانید

اگرچه اغلب پنیرهای طبیعی یا همان پنیرهای بین المللی ، ریشه در تاریخچه آشپزی ایرانی ندارند، اما حتی در آشپزیخانه ایرانی ها هم هواداران بسیاری دارند. برای عاشقان پنیر، چیدن یک سینی مزه با انواع پنیر طبیعی یا اضافه کردن پنیرهای رنگارنگ و خوش عطر و طعم به...

14 مرداد 1401

نسبت طلایی چه تاثیری روی زیبایی چهره دارد؟ عملا هیچ!

بنابر ادعای یک جراح زیبایی به نام جولیان دی سیلوا، امبر هرد یکی از زیباترین چهره های دنیا را دارد! احتمالا شما هم این ادعا را در شبکه های اجتماعی یا پست هایی با محتوای زیبایی چهره دیده باشید؛ اما شاید از خود بپرسید که این ادعا بر چه اساسی راسخ است؟ خب،...

10 مرداد 1401

در کدام شهرها وام مسکن 600 میلیون است؟

به گزارش خبرنگاران، به نقل از مهر، مدیر عامل بانک مسکن اعلام نموده که سقف وام ساخت مسکن در 12 شهر تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت افزایش پیدا نموده است.

4 تیر 1401

آغاز طرح آبرسانی به بیش از 10 هزار روستا

وزیر نیرو با اشاره به آغاز طرح آبرسانی به بیش از 10 هزار روستا در قالب قرارگاه جهاد آبرسانی، گفت: پروژه های عمرانی مختلف برای رفع مشکل آب 300 شهر در کشور تعریف شده است.

21 خرداد 1401

خبر خوب رئیس کمیسیون عمران مجلس ، زوج های جوان و اقشار کم درآمد خانه دار می شوند

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ثبات قیمت نسبی مسکن در سال آینده خبرداد.

11 خرداد 1401

انتها معاملات بورس با بازگشت شاخص کل از منفی به مثبت

خبرگزاری خبرنگاران-معاملات امروز (سه شنبه 16 فروردین) بورس که با فرایند منفی و کاهشی آغاز شده بود، در ادامه با افزایش تقاضا و رجحان خریداران با 2 هزار و 633 واحد افزایش شاخص، سرانجام یافت.

6 خرداد 1401

10 دایناسور شگفت انگیز که در سال 2021 کشف شدند

به طور میانه دیرینه شناسان از سال 2003 هر ساله بیش از 45 گونه دایناسور نو پیدا نموده اند. سرعت کشف چشمگیر است و در طول این عصر طلایی دیرینه شناسی، دانشمندان درک ما را از دنیای ماقبل تاریخ تغییر می دهند. در سال 2021 هم حدود 42 گونه دایناسور نو کشف شده است.

13 اردیبهشت 1401

مشخصات کامل شیائومی 12 پرو پیش از رونمایی لو رفت

در دو روز گذشته اطلاعات و تصاویر زیادی از گوشی شیائومی 12 پرو لو رفته و حالا با خیال راحت می توانیم به ویژگی های این گوشی بپردازیم. در یکی از تصاویر مربوط به فروشگاه های اینترنتی، 9999 یوان (1570 دلار) به عنوان مبلغ این گوشی درج شده که به احتمال زیاد این یک عدد...

28 فروردین 1401

48 پروژه بزرگ سرمایه گذاری صنعتی کشور کدامند؟

تهران (پانا) - دبیر کارگروه پیشرانان پیشرفت ایران لیست و جزئیات 48 پروژه بزرگترین رویداد سرمایه گذاری صنعتی کشور در دولت سیزدهم را گفت.

18 فروردین 1401

16 چشم انداز در جهان که شما را به سفر تشویق می نماید (قسمت اول)

در جهان مناظری وجود دارد که تماشا تصویر آن ها، شما را تشویق می نماید همین حالا سفرتان را رزرو کنید! تماشا برخی از این چشم انداز ها را از دست ندهید.

7 اسفند 1400
تعداد: (57)